
Flaggan i topp – nu är det dags igen för ett kulturkoll!
Första lördagen i varje månad så stämmer vi av på Kulturkollo och kanske vill fler hänga på och göra en avstämning av det aktuella läget.
Just nu läser jag Dödsverk av Kjersti Anfinnsen, den avslutande delan i trilogin om Birgitte Solheim. Jag spanar också på vad jag mer skall läsa inför min resa till Italien. Har ni några bra tips?
Just nu lyssnar jag på Dy av Pia Hagmar. En spänningsroman om landsbygden utanför Falköping – kan det vara något? Jag känner miljöerna mycket väl så det lär bli en del igenkänning …
Just… Läs mer

Jamaica Kincaid kommer till Bokmässan i år. Tänk så fint! Hon ska tilldelas hederspriset
Jag tar med mig elden av
Min första bok i 

Nu var jag ju bara förra veckan rejält negativ till bokmässans tema kärlek och lust och så visar det sig att jag läser två romaner i rad där just kärlek och lust är bärande teman. 

Senaste kommentarer