
Jag hade tänkt att skriva något ordentligt om den fantastiska romanen Ett litet liv så här på USAs nationaldag men så kom det där emellan som heter just livet. Oplanerat tandläkarbesök tog upp halva min dag igår och därför så är den inte utläst, än. Snart kommer alltså en ordentlig text om romanen som är så känslomässigt omtumlande att man bara kan läsa en bit i taget.
Istället får det bli en liten snabb lista med några av de romaner från USA som jag läst det senaste året. Ovanligt många har det blivit, troligen hör det ihop med resan till San Fran i januari som var mitt första besök i landet i väster.
Här

Bokbubblarna har haft sommaravslutning på lokal och det ar en förträffligt fin försommarkväll med god mat och dryck och väldigt mycket ljud runt omkring. Så pratandes gick sådär, vi hade helt enkelt svårt att höra varandra runt det långa bordet. Vi kunde sätta betyget 3.6 och konstatera att de flesta tyckte om boken, någon (ingen nämnd vid namn här …) tyckte inte om den alls. Så är det i en bokklubb, man tycker olika. Vi som gillade den tyckte om att den på sina få sidor ändå kunde förmedla så mycket handling, pusslet med de korta kapitlen gjorde att man fick försöka lägga ihop Lucy Bartons berättelse









Senaste kommentarer