just nu – september

September!

Månaden har börjat härligt med sensommarkänsla men visst vet jag att mörkret närmar sig. Jag har köpt vackra krysantemum till balkongen (något färgglatt hjälper alltid) och laddat mina lyktor med nya batterier så att det kan bli myskvällar framöver. Jag flyttade ju förra september så min underbara sprakande utsikt kommer jag inte att få njuta men lövträdens prakt är faktiskt något alldeles extra, orange är inte min färg annars men på lönnlöven är den fantastisk!

Just nu läser jag En magisk man av Maria Maunsbach, jag har älskat hennes tidigare böcker så jag har gott hopp om den här också.

Just nu lyssnar jag på Allt som betyder något av Sonja Rundgren, den var nominerad till årets feelgood och även om den inte vann så blev jag sugen på att lyssna.

Just nu tittar jag på väldigt lite, det blir nyheter och lite sport. Senare i månaden blir det friidrottsVM. Jag tänker mig att jag ska se en del dokumentärer på play men det är ju det där med att få tummen ur. Jag väljer nästa alltid att läsa.

Just nu njuter jag av en härlig kulturhelg i Stockholm, konst och promenader genom huvudstaden är en härlig kombo!

Just nu längtar jag efter att det ska bli bokmässehelg! Jag ska förhoppningsvis vara på mässan fredag – söndag och presspasset är på plats. Det blir rapportering på Insta och kanske också här på bloggen. Och förstås en massa mysigt häng med fina bokvänner.

Enkäten är hämtad från Kulturkollo, häng med du också!